1. Game market and distinctive features
1) Definition
The computer and video game industry (formally referred to as interactive entertainment and generally as the games industry) is the economic sector involved with the development, marketing and sale of video and computer games. It encompasses dozens of job disciplines and employs thousands of people worldwide.
2) sales
The tw
computer games? Since the past, many people easily misunderstood that ‘games’ are only for young kids to play during their free time. However, ‘Game businesses’ grew into huge industry as computer industry develops, and now it became an enjoyment culture for everyone from young children to adults. Among the numerous kinds of games, new types of games are introduced in a game industry whic
2. NC Soft
1) History
NC Soft is an online computer game company that founded in March 1997 by T.J. Kim, a business software developer and author of the Korean word processor Hangul. In September 1998, NC Soft launched its first and most popular game, Lineage. Lineage was the first MMORPG to exceed the record of 100,000 concurrent users for the first time in Korea. The success of this game help
game advertisements)에는 9200만 달러를 투자하고, 광고와 게임이 결합된 애드버 게이밍(Adverdagming)에는 1억6800만 달러를 투자 할 것이라고 전망했다. 또한 2007년 e-Marketer에 의하면, 게임 광고 시장의 규모는 2006년부터 20011년까지 매년 22.9%정도 규모로 빠르게 성장할 것으로 예측했다. 게임을 통해 가능한 부가
game advertisements)에는 9200만 달러를 투자하고, 광고와 게임이 결합된 애드버 게이밍(Adverdagming)에는 1억6800만 달러를 투자 할 것이라고 전망했다. 또한 2007년 e-Marketer에 의하면, 게임 광고 시장의 규모는 2006년부터 20011년까지 매년 22.9%정도 규모로 빠르게 성장할 것으로 예측했다. 게임을 통해 가능한 부가
game industry prospered. However, the concept is changing and the changes were made by a company: Nintendo. With its powerful characters such as Super Mario, Link from the Legend of Zelda, Nintendo was the most famous and popular game company until early 2000. However the dominant status of the firm was put in peril when 3D games became main stream. On contrast, Sony Computer Entertainment with i
Characteristic
Online game
a game played over computer network
Charging system: Stable income
Impossible to copy
Long lifecycle
History
Founded in March, 1997
1998: Launched Lineage
2000: Registered in KOSDAQ
2001: created US subsidiary NC Interactive
2008: Launched Aion in Korea
The competition in Korea market has been worse
NC soft and other companies have been enter overse
Game Market
1. Game 시장의 흐름
1) Game시장의 전반적 동향
① 세계에서 게임시장의 위상
우리나라를 제외하고 전세계적으로 게임 시장은 게임기 시장이 PC게임 시장을 월등히 앞서고 있다. 이미 가정용 게임을 하나의 문화로 인정하고 있는 미국인들에게는 새로운 게임 하드웨어의 발표는 말그대로
Computer Entertainment Inc. 설립 , 소니의 PS1 일본에서 발매
1996년 - '닌텐도 64' 발매. 게임보이 포켓, '포켓몬스터 적·녹' 발매
1997년 - 편의점 체인 로손에서 빈 게임팩에 게임 소프트웨어를 덧씌워 사용할 수 있게 하는 '닌텐도 파워' 발매. /소니PS 1000만대 판매
1998년 - '게임보이 컬러' 발매
1999년 - '64DD'
game mode)
ㆍ동기유발과 학습을 강화시키기 위해 오락적인 요소를 가미시켜 이미 습득한 지식, 기능 등을 강화하는 고도의 동기유발적인 접근 방법이다.
5) 혼합형(hybrid designs)
ㆍ하나의 프로그램에 두 가지 이상의 유형이 혼합된 형태를 말한다.
□ 컴퓨터 관리수업(CMI : Computer Managed Instruction)
ㆍCMI는